Rosenlunds Konståkningsförening

Träningsgrupper

Information som rör våra tävling och träningsgrupper hittar du här.

I våra träningsgrupper åker konståkningsskolan upp till A-åkare.

Uppvisningsträning och mars månad.
2024-03-03 21:41

Under kommande tre veckor är det i stor utsträckning träning inför vår uppvisning som vi visar upp söndagen den 7/4. Det är viktigt att du tar del av informationen som skickas ut via mail eller läggs ut på hemsidan. Inom kort kommer alla grupper få mail om klädsel och annan viktig information.

Det är bra om du kommer på din grupps träningspass även om du i vanliga fall inte tränar alla passen som din grupp tränar. Ni som tränar extra kan delta på dessa pass men fokus kommer vara uppvisning.

De som ska tävla i Norrköping och i Stenungsund kommer få träna på program under tiden fram till tävlingen.

Vi ska ha alla program klara till 28/3 så oavsett om du väljer eftersäsong eller ej så har alla tränat klart på programmen innan eftersäsongen börjar och alla får vara med.

Det är viktigt för oss att alla är med på uppvisningen oavsett ålder eller nivå. Glädje, glöd och gemenskap skapas vid dessa tillfällen.

Vi kommer ha 2 föreställningar, en kl 12:00och den andra kl 16:00 så boka in hela denna dagen. Vi har bokat ishallen kl 8:00-19:00 så det kommer mer specifika tider längre fram.

Har ni frågor om uppvisningen så maila till tranarna.rkf@gmail.com

Kläder för uppvisningen
2023-12-10 13:18

Luciatåget Alla åkare från grupperna diamant, topas, rubin, smaragd, safir och ametist får delta.

Klädsel: lucialinne och ljus (levandeljus är tillåtet för de som är födda 2012 och tidigare. Klubben har ca 40 elljus som åkare kan få låna) Det är roligt om några vill vara tomte, pepparkaka eller stjärngosse.

Smaragd och Safir: Tävlingsdräkter.

Topas och Diamant: Julfärger (röd, grön, grå, svart, vit) på kläderna

Rubin: vintriga kläder så som någon tjock tröja, halsduk, mössa och vantar.

Syncro: Svartabyxor, vit tröja och slips.

Ändrade tider på lördag 2/12
2023-11-28 12:27

Då det är både stjärntävling och A tävling till helgen har vi flyttat om lite i schemat under lördagen.

Kolla i sportadmin för att se förändringarna.

v 43 med ändringar pga DM
2023-10-22 21:30

Till helgen kommer vi som ni säkert inte undgått stå som arrangörer för DM.

Detta gör att all träning under lördagen och söndagen utgår.

Kommande aktiviteter
Nyheter från föreningen

Följ oss på sociala medier
Sanda konståkning