Min första konståkningstävling

28 DEC 2016 16:37
Söndagen den 11 december så var det tävlingspremiär för inte mindre än fem tjejer från Rosenlunds konståkningsförening. En av dessa var Molly Lindström. Molly är 9 år gammal och har tränat konståkning i lite mer än 1 år.
  • Skapad: 28 DEC 2016 16:37

Vi ställde henne lite frågor om hur det det kändes att få gå ut på isen själv för första gången och åka sitt program. Molly tyckte det var kul att gå ut på isen själv och det var inte alls läskigt enligt henne. Det bästa var att man inte behövde akta sig för någon utan hade hela isen för sig själv. Molly var mycket nöjd efter tävlingen, när vi frågar henne vad hon tyckte gick bäst säger hon ståpiruett. När vi frågar henne om hon vill tävla igen så får vi ett glatt ja.

IMG_4162.jpg

Efter att man åkt färdigt fick man sitta i Kiss & Cry hörnan där man fick sitt pris och en goodiebag med lite olika saker i.

IMG_4157.jpg

Tävlingen Rosenstjärnan var Rosenlunds konståkningsförenings första stora evenemang, de var totalt 96 åkare från9 olika klubbar som tävlade under söndagen.

Mer bilder från Rosenstjärnan hittar ni här

Skribent: Josefine Nilsson

Teijas skateshop