Sommarhälsning från ishallen

09 AUG 2015 20:44
Under sommaren har flera av våra åkare varit iväg på läger i både Norrköping, Ulricehamn och Växjö. Även några av tränarna passade på att fräscha upp sina kunskaper i sommarvärmen.
  • Skapad: 09 AUG 2015 20:44

Under sommaren när vi själva inte har is så kan man åka iväg på läger för att få åka skridskor. Detta har några i vår klubb passat på att göra denna sommaren, under ett läger så tränar man flera ispass per dag och har oftast dans eller office träning som komplement till ispassen, en vecka på läger motsvarar ungefär 2-3 månaders träning hemma. När man är iväg på läger så lär man sig nya saker och träffar en massa nya kompisar.

Även några av tränarna har varit iväg på läger och askulterat för Susanne Olsson. När man askulterar så går man bredvid en annan tränare för att lära sig nya saker och få nya idéer och inspiration. Så nu har vi lärt oss massvis med nya saker och har många nya roliga och bra övningar vi kan köra på träningarna den kommande säsongen.

Hälsningar
Tränarna