Klubbens historia

RKF – Konståkning i Jönköping för alla

Rosenlunds Konståkningsförening startades år 2013 med 13 tävlingsåkare. Klubben har sedan starten haft en mycket positiv utvecklingskurva och har idag ca 60 licensierade åkare och en mycket uppskattad skridskoskola där vi välkomnar barn och vuxna från 3 år och uppåt. Vi har som mål att bedriva konståkningsverksamhet på alla nivåer, från nybörjarnivå till avancerad konståkning. Alla ska vara välkomna.

Klubben har sin hemort i Jönköping och vi tränar i Kinnarps Arena. För att hålla oss uppdaterade med konståkningens utveckling samarbetar vi med flera andra konståkningsklubbar och duktiga tränare vilket lett till ett mycket bra resultat. RKF arrangerar även en tävling, Rosenstjärnan, vilken 2016 hade 96 anmälda åkare. Vi anordnar också tester, läger och sammandrag.

Vill ni lära er åka skridskor i en klubb med omtanke där vi värnar om åkare, tränare och föräldrar är ni mycket välkomna att kontakta oss. Kontaktuppgifter finns under rubriken Föreningen ovan.

Rosenlunds Konståkningsförening – Där glädje möter framgång!

Uppdaterad: 25 AUG 2018 10:48

Sara Davidsson, Tegelbruksgatan 25