Rosenstjärnan 2018

Här fyller vi efterhand på med information om tävlingen.

Inbjudan

Preliminärt tidsschema ny version 2018-12-01

Deltagarlista ny version 2018-12-04

Hitta till Rosenstjärnan

Startordning

Tidsschema  OBS! Alla tider utom 09:00 är preliminära

Välkomna till Rosenstjärnan!

För att det ska bli en trevlig upplevelse när ni kommer och tävlar hos oss i Jönköping den 8 december vill vi bara ge lite kort information om hur vi tänker oss dagen.

Vi kommer ha tävlingsvärdar på plats utanför omklädningsrummen som tar emot er och där ni kan ställa frågor om ni undrar över något. Vi har all musik på mp3 så ingen inlämning av CD-skivor behövs, ta ändå med CD som reserv.

Omklädningsrummen kommer vara uppmärkta med era klubbar och vi ber alla respektera att omklädningsrummen endast är till för åkare och tränare. Vi förstår att denna tävling kanske är den första tävlingen för många åkare och att de behöver hjälp av sina föräldrar med kläder och skridskor. Därför kommer det att finnas ett omklädningsrum dit föräldrar är välkomna tillsammans med sitt barn under den tid de behöver hjälp.

Det kommer att finnas bord med frukt och vatten till åkarna och ett bord med kaffe och tilltugg till tränarna.

För övrigt kommer vi att ha fikaförsäljning i Hälsohörnan, grillen tänds utanför kl.11.00 - ca 15.00 och hamburgare och korv kommer att finnas till försäljning.

Vi kommer ha besök av försäljare för hud- och skönhetsprodukter samt konståkningsprylar (Teijas Skateshop).

Det kommer finnas lotteri och rosförsäljning.

På ett bord inne i tävlingshallen kommer det finnas plastfack där åkarnas bedömningar kommer att läggas så att tränarna får en möjlighet att skriva en egen kommentar om de vill. Bedömningarna kommer att sorteras klubbvis.

När åkaren har åkt sitt program kommer de att få ett minnespris i ”kiss & cry”.

I samband med lunchpausen kommer vi välkomna alla som åkt på förmiddagen ut på isen för att åka ett ärevarv och mingla runt. De som stannar kvar och är med på isen kommer att få en goodiebag. Detta sker även två gånger under eftermiddagen ca. 14.40 och när tävlingen avslutas. Vid det sista minglet sker även prisutdelning på isen för de klasser som har individuell placering.

Dagen kommer fyllas med 110 konståkare som vill ha kul på isen. Åkarna bedöms under dagen av 2 bedömningsteam som bedömer varannan åkare i de klasser där det inte sker någon form av resultatplacering. Det innebär att när en åkare åkt klart kommer nästa släppas på direkt och får starta ganska omgående.

Det är endast starttiden på morgonen som är fast, alla andra är preliminära.

Det är viktigt att tränare och åkare är observanta på eventuella justeringar i tidsschemat.

Vi hoppas alla ska få en trevlig upplevelse på Rosenlunds KF stjärntävling!

Välkomna!

Uppdaterad: 08 NOV 2018 19:23 Skribent: John Hallberg