Rosenstjärnan 2017

Välkomna till Rosenstjärnan!

För att det ska bli en trevlig upplevelse när ni kommer och tävlar hos oss i Jönköping den 9 december vill vi bara ge lite kort information om hur vi tänker oss dagen.

Vi kommer ha tävlingsvärdar på plats utanför omklädningsrummen som tar emot er och där ni kan lämna era skivor och ställa frågor om ni undrar över något.

Omklädningsrummen kommer vara uppmärkta med era klubbar och vi ber alla respektera att omklädningsrummen endast är till för åkare och tränare. Vi förstår att denna tävling kanske är den första tävlingen för många åkare och att de behöver hjälp av sina föräldrar med kläder och skridskor. Därför kommer det att finnas ett omklädningsrum dit föräldrar är välkomna tillsammans med sitt barn under den tid de behöver hjälp.

Det kommer att finnas bord med frukt och vatten till åkarna och ett bord med kaffe och tilltugg till tränarna.

För övrigt kommer vi att ha fikaförsäljning i Hälsohörnan, grillen tänds utanför kl.11.00 - ca 15.00 och hamburgare och korv kommer att finnas till försäljning.

Vi kommer ha besök av försäljare för hud- och skönhetsprodukter.

Det kommer finnas lotteri och rosförsäljning.

På ett bord inne i tävlingshallen kommer det finnas plastfack där åkarnas bedömningar kommer att läggas så att tränarna får en möjlighet att skriva en egen kommentar om de vill. Bedömningarna kommer att sorteras klubbvis.

När åkaren har åkt sitt program kommer de att få ett minnespris i ”kiss & cry”.

Efter att alla miniorer har åkt kommer vi välkomna alla ut på isen för att åka ett ärevarv och mingla runt.. De som stannar kvar och är med på isen kommer att få en liten present och vi kommer även lotta ut några extra priser bland åkarna.

Detta sker även på eftermiddagen när tävlingen avslutas för övriga klasser.

Vi har 100 anmälda åkare, så dagen kommer fyllas med många konståkare som vill ha kul på isen. Åkarna bedöms under dagen av 2 bedömningsteam som bedömer varannan åkare i de klasser där det inte sker någon form av resultatplacering. Det innebär att när en åkare åkt klart kommer nästa släppas på direkt och får starta ganska omgående.

Det är endast starttiden på morgonen som är fast alla andra är preliminära.

Det är viktigt att tränare och åkare är observanta på eventuella justeringar i tidsschemat.

Vi hoppas alla ska få en trevlig upplevelse på Rosenlunds KF stjärntävling!

Välkomna!

Inbjudan