Erik deltagare på Ungdomslyftet Centralt

06 NOV 2018 14:19
  • Uppdaterad: 06 NOV 2018 14:19

Under helgen 2-4 november samlades ett 20-tal konståkningsungdomar i Ulricehamn för tre dagars gemensam träning och utbildning tillsammans med sina respektive tränare. Det är Ungdomslyftet Centralt, Svenska Konståkningsförbundets satsning på ungdomsåkare ur Sverigeeliten som har sin första samling för säsongen.

Erik Pellnor är inbjuden att delta tillsammans med tränare Sandra Bjelke Wärnbring. Erik hade en plats i ungdomslyftet föregående säsong och träffarna har varit väldigt givande och utvecklande för både Erik och Sandra. Tanken med ungdomslyftet är att åkare och tränare ska utvecklas tillsammans och att deltagande tränare ska få med sig en bra utbildning hem så att den kommer hela föreningen till godo.

Ungdomslyftet samlar åkare från minior upp till ungdom 15 och för att komma med krävs att man klarar vissa kriterier, svårare ju äldre man är. Den internationellt kända tränaren Shanetta Folle är inbjuden till samlingen i Ulricehamn. Shanetta är kollega med Alexander Vedenin och har studerat och tränat i Ryssland. Hon har jobbat med internationella toppåkare runt om i hela världen, Mao Asada, Florent Amodio med flera.
                 Erik Pellnor UL

Skribent: Josefine Nilsson